loader image
- Юна Українка подарувала Бориспільським кінологам «крилату конячку» яка виконує бажання. Днями, співробітники Кінологічного центру поліції Борисполя, які разом із ЗСУ та ТРО боронять рубежі Броварів, отримали цінний подарунок. Про це повідомляє прес-служба Кінологічного центру поліції в Київській області. Для наших відважних воїнів юна українка намалювала ліс, мирне небо та крилату конячку. За словами художниці, лоша здатне виконувати бажання. Варто лише доторкнутися до нього та подумати про те, чого хочеться найбільше. Картину юної мисткині передали на місце дислокації оборонців Берегині-волонтерки, які вже тривалий час докладають надлюдських зусиль аби забезпечувати воїнів усім необхідним. За бажанням авторки витвір потрапив саме до поліцейських кінологів. -
Menu Close

Бориспільський автобусний завод «Еталон» – у стані «заморозки»

/ 5. оценок:

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Бориспільський автобусний завод «Еталон» - у стані «заморозки»

Першого грудня 2008 року майже 900 працівників Бориспільського автобусного заводу «Еталон» залишилися без роботи. Всі вони були звільнені за згодою сторін. Сім цехів БАЗу призупинили роботи з випуску нової продукції — автобусів та вантажівок, а його працівники поповнили лави безробітних.
Сьогодні завод працює, за словами його керівника Олександра Остапчука, в обмеженому режимі. Функціонують лише дільниця передпродажної підготовки продукції та відділ збуту, проводяться переговори з низкою потенційних покупців. Фактично зараз на заводі працюють менше сотні людей. Що ж сталося з одним із найуспішніших ще донедавна підприємств, яке за кілька років зуміло завоювати 40 відсотків ринку автобусобудування в Україні. Візит у село Проліски Бориспільського району, де розташований автобусний завод, допоміг прояснити ситуацію та встановити істину на місці.

Передбачаючи, що кризові явища в країні за принципом «доміно» неодмінно відіб’ються на купівельній спроможності перевізників, що, у свою чергу, спричинить різке падіння продажу готової продукції заводу, керівництво БАЗу було змушене піти на досить непопулярні заходи. І першим «болючим» кроком стало звільнення 90 відсотків колективу, «кістяк» якого сформувався ще у 2004-2005 роках. Тоді також були «важкі часи», за словами директора, була заборгованість по зарплаті аж 9 місяців. Але завод вистояв, люди витримали, масових звільнень не було.
— Нинішня ситуація значно серйозніша. Відчувши загострення економічної кризи в країні, — каже директор заводу Олександр Леонідович Остапчук, — ми провели загальні збори колективу, на яких не стали нічого приховувати від працівників. Адже забезпечити усіх роботою та виплачувати заробітну плату у нас все одно не було б можливості, тому людям було запропоновано звільнитися — за згодою сторін, стати на облік у центри зайнятості за місцем проживання і отримувати виплати, передбачені законодавством на випадок безробіття. Цей крок був вимушеним.

25 грудня минулого року були прийняті, а 13 січня 2009 року вже набрали чинності зміни до Закону України, згідно з якими звільнені за згодою сторін особи прирівнюються до звільнених за власним бажанням і втрачають право на допомогу по безробіттю на найближчих 90 днів. Така доля оминула звільнених з «Еталону» працівників. До того ж, жодної копійки заборгованості по заробітній платі перед звільненими працівниками у заводу немає, всі соціальні виплати — відпускні, оздоровчі, лікарняні — здійснені згідно із законодавством.
— Коли у грудні проводились загальні збори, — каже Олександр Леонідович, — ми сподівалися, що у лютому ситуація стабілізується, завод запрацює на повну потужність, і люди повернуться на робочі місця. Але низький рівень продажу готової продукції, якою зараз «забита» вся територія підприємства, говорить сам за себе. Для порівняння: якщо раніше ми продавали близько 300 автобусів щомісяця, то у січні — лише 60. Поки не розпродається вже готова продукція, про випуск нової годі й думати. Отже, як не гірко це усвідомлювати, але в таких умовах утримувати без роботи та зарплати майже тисячний колектив завод собі не може дозволити.
Звичайно, керівництво «Еталону» не опускає руки навіть у таких складних економічних умовах.

Проводяться, і досить успішно, перемовини із кількома африканськими та азіатськими країнами, потенційними покупцями наших автобусів та вантажівок.
— Завод зможе пережити кризу в країні та зберегти свої потужності, якщо нам вдасться підписати довгострокові контракти на постачання нашої продукції закордонним партнерам. Хоча про добудову нового корпусу заводу та повернення до роботи колективу в повному обсязі доведеться забути — для цього сьогодні немає ні коштів, ні потреби.

Тим часом, екс-працівники «Еталону», а це люди з різних регіонів України, мало не щодня телефонують на Бориспільщину з надією та запитаннями, «коли ж завод запрацює». Нічого втішного їм керівництво підприємства пообіцяти не може. Навіть, якщо заводу вдасться вийти із стану «заморозки», більшість його працівників так і залишаться безробітними.

Тетяна Мазур

Переглядів:: 1
Share on facebook
Share on telegram
Share on twitter
guest
0 коментарiв
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии
Authorisation
*
*
Registration
*
*
*
A password has not been entered
*
Password generation
0
Оставьте комментарий! Напишите, что думаете по поводу статьи.x
()
x