У цій статті ви дізнаєтеся, що таке публічні закупівлі та як загалом проводяться торги.
Публічні закупівлі — це придбання державними організаціями різних товарів, послуг, робіт на основі тендера. Існують різні процедури закупівель: відкриті торги, спрощена закупівля, конкурентний діалог, тощо.
Правила проведення торгів. Закон України “Про публічні закупівлі” — це основний документ, який встановлює чіткі правила проведення торгів та поведінки як для замовників, так і для постачальників. У ньому міститься:
● терміни подачі документів
● в яких випадках постачальнику можна звернутися в Антимонопольний комітет України, щоб захистити свої інтереси
● випадки, коли замовник може використовувати той чи інший тип закупівлі та багато іншого.
Наприклад, якщо замовник виявив в тендерній пропозиції помилку, він може попросити постачальника її виправити. Відповідно до закону, у постачальника буде рівно 24 години на те, щоб її виправити та завантажити необхідний документ в систему.
Процес проведення торгів. Залежно від типу процедур існують певні нюанси при проведенні публічних закупівель. Тому далі ми розглянемо в цілому процес проведення торгів через електронну систему Prozorro.
Отже, спочатку державний замовник оголошує закупівлю. Він публікує її на одному з авторизованих майданчиків, який підключений до системи Prozorro. Зазвичай, в оголошенні про закупівлю міститься така інформація:
● вимоги до товарів (робіт або послуг);
● критерії та методика оцінки пропозиції;
● перелік документів, які повинен надати постачальник;
● інша важлива інформація.
Далі постачальники подають пропозиції відповідно до вимог закупівлі. Коли прийом пропозицій закінчується, то відбувається аукціон. Система розкриває ціни учасників і сортує черговість ходів в порядку зменшення ціни.
Аукціон проходить в три раунди. На кожному з них учасники можуть знизити свою ціну або залишити її без змін.
Всі пропозиції постачальників стають відкритими: розкриваються ціни та документи, які були завантажені в систему.
Оскільки головний критерій визначення переможця — це економічна вигода та економія бюджетних коштів, то першим замовник розглядає пропозицію з найнижчою ціною.
Якщо документи, які надав постачальник з найнижчою ціною, відповідають вимогам закупівлі, замовник має право оголосити його переможцем і не розглядати пропозиції інших учасників.
Але якщо документи постачальника з найнижчою ціною не відповідають вимогам закупівлі, замовник відхиляє його пропозицію і переходить до розгляду наступної.
Може скластися ситуація, коли замовник відхилив усі пропозиції. В такому випадку закупівля вважається такою, що не відбулася і замовник оголошує її знову.
Zakupki.Prom — зручний майданчик для участі в публічних закупівлях
Для того, щоб подати пропозицію до закупівлі, постачальнику необхідно зареєструватися на одному з майданчиків, наприклад, Zakupki.Prom. Він надає широкі можливості для комфортної та успішної роботи із закупівлями:
● зручно знаходити актуальні саме для вас тендери;
● легко аналізувати замовників, щоб прийняти більш зважене рішення;
● можливість захистити документи, які ви завантажуєте, водяним знаком;
● навчальні вебінари від експертів, безкоштовні онлайн-курси, корисні статті та інструкції
● безкоштовна юридична консультація;
● можливість потренуватися на навчальному тренажері аукціонів без будь-яких ризиків;
● мобільний додаток;
● можливість подивитися рейтинг та відгуки про замовників.
Щоб підібрати для себе актуальну закупівлю, перейдіть на майданчик Zakupki.Prom. На головній сторінці прокрутіть трохи нижче і ви побачите перелік закупівель.
Аби полегшити пошук, скористайтеся фільтрами. Це уточнювальні критерії, які звузять пошук. Наприклад, по регіону або очікуваної вартості. Зареєструйтеся на майданчику, і у вас з’явиться більше фільтрів для швидкого і зручного пошуку закупівель.
Наостанок. Публічні закупівлі – це чудова можливість розширити ринок збуту вашої продукції та збільшити продажі.